digitESSt Enviat!

Número d'enviament: 516
Identificador d'enviament: 528
Submission UUID: 5c740020-567e-456c-9d1b-7116306f13b1
Submission URI: /ca/digitest

Created: ds., 29/06/2024 - 17:01
Completed: ds., 29/06/2024 - 18:35
Canviat: ds., 29/06/2024 - 18:35

Remote IP address: 46.6.206.70
Language: Catalan

Is draft: No
Pàgina actual: Completat
Webform: digitESSt
Accepto les Polítiques de participació Yes
Accepto que algunes dades de la meva organització (nom, codi postal, forma jurídica, data de constitució, àrea d'activitat, sector econòmic i adreça URL) apareguin al directori Matchimpulsa Yes
Nom de l’organització: PREMSA LOCAL EL JARDI SCCL
Any de creació: 2015
Pàgina web: https://diarieljardi.cat/
CIF de l'empresa (o persona autònoma): F67269993
Codi postal de la seu principal de l’organització: 08034
Correu de contacte de l’organització: isabelrocap@gmail.com
Quin és el teu rol o posició actual dins l’organització? consell rector
Quina és la forma jurídica de la vostra organització? Cooperativa
Indiqueu si us plau quin tipus de cooperativa De consumidor/es i usuari/es
A quin àmbit pertany l'organització pel seu tipus principal d'activitat? publicacions periòdiques i altres mitjans de comunicació
Indiqueu quines han sigut fins a data d’avui les fonts d’ingressos i finançament principals de la vostra activitat econòmica Fons públics en subvencions, Inversió en capital, Publicitat, Quotes dels socis i sòcies, Venda de béns o serveis, Quotes de subscriptors/es
Compteu o heu comptat amb algunes d’aquestes vies digitals d’ingressos o finançament? Microfinançament (crowdfunding, crowdlending, matchfunding...), Quotes per accés a serveis a través d'una web o plataforma
De les vies d’ingressos o finançament indicades en les preguntes anteriors que no apliqueu, amb quines us interessa comptar en un futur? Beques, Premis, donacions voluntàries,
Respecte a la viabilitat econòmica del vostre projecte, feu seguiment del seu model de sostenibilitat a partir de la concreció d’indicadors econòmics?
El seguiment d'aquests indicadors el feu amb algun programari concret?
Si us plau especifiqueu programa comptabilitat de Fundesplai
Quin va ser el vostre volum d'ingressos de l’any 2021? 50.001-100.000 €
Ús de l'ordinador i del sistema operatiu La tenim igualitàriament
Navegació i comunicació a Internet La tenim igualitàriament
Cerca, gestió i anàlisi de la informació digital
Tractament de la informació escrita (editors de textos com Word o Writer) La tenim igualitàriament
Tractament de la informació gràfica i audiovisual La tenim, majoritàriament homes
Tractament i processament de les dades (fulles de càlcul com Calc o Excel, bases de dades) La tenim igualitàriament
Anàlisi i visualització de dades (com Data Studio, Grafana o Tableau) No la tenim però ens aniria bé
Presentació de continguts (Impress, Powerpoint o similar) La tenim igualitàriament
Comunicació i col·laboració en línia No la tenim però ens aniria bé
Creació de continguts audiovisuals La tenim, majoritàriament homes
Creació o manteniment de codi i programari No la tenim
Protecció de sistemes, dispositius i dades digitals No la tenim però ens aniria bé
Quins d’aquests perfils tecnològics i digitals formen part del vostre equip o equips de treball? Especialista de mitjans digitals
Quina és la distribució de gènere en els perfils tecnològics o digitals que heu indicat tenir? Majoritàriament homes
Correu electrònic Constantment
Missatgeria instantània (tipus Telegram, Signal, Whatsapp, Zulip o similar) Constantment
Vídeo conferència Mai
Eines de comunicació en equip (Kanban, Trello, Nextcloud-Deck, Slack, Mattermost o similar) Mai
Listes de correu / butlletins digitals Constantment
Especifiqueu, si us plau, el nom de les eines digitals que feu servir per a la comunicació Gmail, Watsapp i Tlegram, MItja de premsa digital (tenim un informàtic extern que fa manteniment web i maqueta diari digital)
Quines de les eines digitals següents feu servir per a la gestió interna de projectes i “backoffice”? Eina de gestió de comptabilitat, Eines d’ofimàtica i compartició de documents al núvol
Respecte a aquestes eines, podeu especificar el nom de les més habituals que feu servir per a gestió interna i “backoffice”? el Drive d egoogle, programa comptabilitat de Fundisplai que es canviarà aviat
Heu implementat alguna d’aquestes mesures o infraestructures tecnològiques? Adquisició de programari específic (eines d’oficina, tractament d’imatges, etc), Pagament de quotes per ús de programari al núvol, Serveis d'allotjament de dades, Allotjament web
Heu patit algun d’aquests tipus d’incidència en l’àmbit digital? Cap, que tinguem constància
Desenvolupament web Cap
Comunicació i màrqueting digital Cap
Gestió i protecció de dades Menys de 1000 €
Seguretat digital Cap
Formació en noves tecnologies Cap
Contractació persones amb perfil TIC 10001 - 50.000 €
Nou programari Menys de 1000 €
Serveis al núvol Menys de 1000 €
Quins aspectes o àrees de la vostra organització es realitzen mitjançant eines digitals? Gestió interna (comptabilitat, documentació digitalitzada, etc), Coordinació amb altres empreses o organitzacions associades (partners), Venda o distribució de productes o serveis., Comunicació i màrqueting
Integreu o feu servir algun d’aquest tipus de plataformes digitals pel vostre model de negoci? ERP (Gestió comptable, logística, recursos humans, projectes, etc., tipus Odoo), Gestió de continguts (tipus Wordpress), Gestió de dades al núvol i oficina virtual (tipus SomNúvol, Pangea o Google Drive)
El vostre model de negoci depèn principalment d’una plataforma digital pròpia? No
Les eines que feu servir són de programari lliure? No en fem servir
Quins són els motius pels quals no feu servir programari lliure? Desconeixement, Incompatibilitats amb partners i proveedores, Requereix invertir temps en aprenentatge
Quins tipus de llicència doneu principalment als continguts (pàgines web, documents, guies, recursos, etc.) que genereu en format digital? Domini públic, Creative Commons o altre llicència oberta
Quines dades recopileu de les persones usuàries o clients? Recollim dades personals (nom i cognoms, edat, sexe, etc), No ho sé
Comercialitzeu algunes d'aquestes dades, com a part del vostre model de negoci? No
Compartiu amb altres organitzacions o col·laboradores alguna de les dades generades amb la vostra activitat comercial digital?
Com compartiu les dades digitals que genereu? Exportació de dades completes (bolcat de dades)
Estratègia de comunicació en canals digitals i posicionament de marca Ho resolem com millor sabem
Programació / disseny de la nostra web o plataforma Comptem amb freelance o proveïdora externa
Manteniment de continguts de la nostra web o plataforma Comptem amb freelance o proveïdora externa
Difusió i comunicació per mitjà de xarxes socials Tenim personal propi
Anàlisi de dades de posicionament web, SEO i accions segons resultats Ho resolem com millor sabem
En els vostres continguts de comunicació i màrqueting es té en compte l'avaluació de la inclusivitat i l’equitat de gènere (llenguatge no sexista, agressions a la dignitat femenina, estereotips de gènere, etc)? S’aplica de manera habitual i integral
Guia d'estil per continguts Sí, ho apliquem amb perspectiva de gènere / no sexista
Manual de comunicació interna No ho apliquem
Reunions específiques al respecte No ho apliquem
Assessorament extern No ho apliquem
Compteu amb protocols per adreçar les violències masclistes digitals en els vostres canals de comunicació? No ho sé
Quin és el nombre total de persones treballadores de la vostra organització? 3
Quin és el percentatge aproximat d’aquestes persones treballadores en relació al gènere? Un nombre similar d'homes i dones
Quina és la franja aproximada que configura la mitjana d’edat de les persones treballadores actualment? Entre 30-50 anys
Entre les persones treballadores de la vostra organització, hi ha persones immigrants o racialitzades? No
Entre les persones treballadores de la vostra organització, hi ha persones amb diversitat funcional? No
En cas de disposar d’un pla d'igualtat teniu alguna mesura lligada a la digitalització? No tenim pla d'igualtat
En el context de la vostra pàgina web, plataforma o app disposeu d'un codi de conducta o protocol envers discriminacions o violències de gènere? No ho sé
A l’hora d’escollir una proveïdora de productes o serveis digitals, afavoriu que siguin entitats de l’economia social i solidària o el procomú digital?
Si us plau indiqueu quines entitats La Clara Comunicació, Fundesplai
A quines xarxes, espais o federacions de l’economia social i solidària esteu adherides, afiliades o en formeu part? Confederació de Cooperatives de Catalunya, Xarxa d'Economia Solidària (XES), Associació Economia Social Catalunya (AESCAT)
Amb quines altres entitats de l’Economia Social i Solidària intercoopereu o heu intercooperat recentment?: La Comunalitat Sarrià-Vallvoidrera
La vostra organització està implicada en alguna iniciativa (pròpia o compartida) per reduir la bretxa digital de gènere o altres eixos de discriminació enfront les TIC? No ho sé
Apliqueu el teletreball? Sí, més de la meitat de la jornada laboral
Més enllà del marc que estipula la llei (30% de la jornada, és a dir 2 dies en cas de jornada completa), en quines condicions es permet el teletreball? Per a totes les persones treballadores
Quines eines us han estat particularment útils a l’hora d’implementar el teletreball? els recursos bàsics, dades al google drive, google Meet, gmail, telegram i watsapp,
Quins aspectes us suposen reptes en relació al teletreball actualment? Manca de coneixements per treballar per objectius, Problemes tècnics i/o informàtics
Respecte als reptes del teletreball que indiqueu, com els heu resolt o creieu que es podrien adreçar? Hi ha poques persones treballadores i la comunicaió es fa de manera bastat directa amb les proveïdores externes de TiC (webm, etc) amb el periodista.
Millorar les eines de comunicació entre les persones i treball per objectius amb Trello o similar.
Proporcioneu addicionalment a les persones treballadores altres mesures de suport o ajudes específiques per a la cura de nenes i nens o de familiars dependents? No
Si us plau especifiqueu
Com esteu experimentant vosaltres la digitalització en relació a l’ESS en el seu conjunt? combinació del punt 4 "evolucionem de manera natural ... " amb el 2n (tenim present la mirada crític aper a ser coherents amb l'ESS) ...)
En relació a les TIC, quins efectes significatius creieu que implica la digitalització d’organitzacions ESS com la vostra? Millora de processos d'equips i persones treballadores, Ampliació de la sostenibilitat econòmica, Increment de vendes i/o volum de mercat, Creació de noves dinàmiques de difusió i per comunitats, Suposa una inversió molt costosa econòmicament, Facilita federar-se amb altres entitats o iniciatives, Permet innovar i créixer com a organització
Amb quina d’aquestes dues afirmacions us sentiu més identificades? La digitalització pot ajudar a reforçar i fer escalar l’ESS en el seu conjunt
Acompanyament o formacions d’ateneus cooperatius L'hem fet servir
Acompanyament o formacions de Torre Jussana
Acompanyament o formacions de Barcelona Activa L'hem fet servir
Altres empreses o entitats a través del programa MatchImpulsa
Incubadores o programes d'acceleració
Altres serveis o ajuts L'hem fet servir
Si us plau, podeu indicar el nom concret del servei de suport o formació que heu fet servir com indiqueu amunt? d'altres entitats com _fundesplai, de persones voluntàries i professionals amb valors d'ESS,
Subvenció “Enfortim l’ESS” L'hem fet servir
Subvenció “Impulsem el que fas”
Kit Digital per a PIMES
Projectes Singulars
Altres ajuts de l’Ajuntament de Barcelona a la digitalització
Ajuts de la Generalitat de Catalunya a la digitalització L'hem fet servir
Altres ajuts (locals, estatals o europeus)
Si us plau, podeu indicar el nom concret de l’ajut o ajuts que heu rebut com indiqueu amunt? subvenció Enfortiment periodisme (Generalitat): campanya de nous socis i subscriptors. Estructurals paper i digital (Generalitat) +/- 5.000 €
Comunalitats Urbanes (Generalitat): La Drecera,
Enforim ESS (denegada)
Quins altres recursos de suport per part de l’administració pública creieu que us podrien ser útils? Per a cooperatives tant petites i amb bastant voluntariat (participats en la redacció dels articlesi en la gestió) uns ajuts més senzills per part de l'Ajuntament -Barcelona Activa.