digitESSt Enviat!

Número d'enviament: 512
Identificador d'enviament: 514
Submission UUID: 64ba3dea-238d-4cd7-9890-8ae273de4526
Submission URI: /ca/digitest

Created: dt., 28/05/2024 - 11:32
Completed: dc., 29/05/2024 - 13:19
Canviat: dc., 29/05/2024 - 13:19

Remote IP address: 195.235.110.230
Language: Catalan

Is draft: No
Pàgina actual: Completat
Webform: digitESSt
Accepto les Polítiques de participació Yes
Accepto que algunes dades de la meva organització (nom, codi postal, forma jurídica, data de constitució, àrea d'activitat, sector econòmic i adreça URL) apareguin al directori Matchimpulsa Yes
Nom de l’organització: Cooperativa de Consum La Fresca
Any de creació: 2010
Pàgina web: www.lafresca.eco
CIF de l'empresa (o persona autònoma): F65195208
Codi postal de la seu principal de l’organització: 08440
Correu de contacte de l’organització: lafrescaesnostra@gmail.com
Quin és el teu rol o posició actual dins l’organització? Finançament
Quina és la forma jurídica de la vostra organització? Cooperativa
Indiqueu si us plau quin tipus de cooperativa De consumidor/es i usuari/es
A quin àmbit pertany l'organització pel seu tipus principal d'activitat? Comerç
Quina és la vostra tipologia d'organització respecte a les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC)? Organització no especialitzada en TIC però amb persones treballadores, departament o àrea TIC
Indiqueu quines han sigut fins a data d’avui les fonts d’ingressos i finançament principals de la vostra activitat econòmica Beca o subvenció de recerca, Donacions dineràries voluntàries, Venda de béns o serveis
Compteu o heu comptat amb algunes d’aquestes vies digitals d’ingressos o finançament? Microfinançament (crowdfunding, crowdlending, matchfunding...), Venda de productes en línia, capital social voluntàri
De les vies d’ingressos o finançament indicades en les preguntes anteriors que no apliqueu, amb quines us interessa comptar en un futur? Quotes per accés a serveis a través d'una web o plataforma: podriem incorporar altres serveis que ofereixen les sòcies com a professionals.
També estem parlant amb altres impulsors d'una comunitat energètica de la comarca per impulsar conjuntament això, que seria una altra font d'ingressos.
Respecte a la viabilitat econòmica del vostre projecte, feu seguiment del seu model de sostenibilitat a partir de la concreció d’indicadors econòmics? No
Quin va ser el vostre volum d'ingressos de l’any 2021? 250.001-500.000 €
Ús de l'ordinador i del sistema operatiu La tenim igualitàriament
Navegació i comunicació a Internet La tenim igualitàriament
Cerca, gestió i anàlisi de la informació digital La tenim igualitàriament
Tractament de la informació escrita (editors de textos com Word o Writer) La tenim igualitàriament
Tractament de la informació gràfica i audiovisual La tenim, majoritàriament dones
Tractament i processament de les dades (fulles de càlcul com Calc o Excel, bases de dades) La tenim igualitàriament
Anàlisi i visualització de dades (com Data Studio, Grafana o Tableau) No la tenim però ens aniria bé
Presentació de continguts (Impress, Powerpoint o similar) La tenim igualitàriament
Comunicació i col·laboració en línia La tenim igualitàriament
Creació de continguts audiovisuals No la tenim
Creació o manteniment de codi i programari No la tenim
Protecció de sistemes, dispositius i dades digitals No la tenim però ens aniria bé
Quins d’aquests perfils tecnològics i digitals formen part del vostre equip o equips de treball? Agent d'atenció a la persona usuària, Administrador/a de bases de dades, Administrador/a de sistemes, Community manager, Especialista de mitjans digitals, Gestor/a d'operacions TIC
Quina és la distribució de gènere en els perfils tecnològics o digitals que heu indicat tenir? Equilibri entre homes i dones
Correu electrònic Constantment
Missatgeria instantània (tipus Telegram, Signal, Whatsapp, Zulip o similar) Sovint
Vídeo conferència De vegades
Eines de comunicació en equip (Kanban, Trello, Nextcloud-Deck, Slack, Mattermost o similar) De vegades
Listes de correu / butlletins digitals Sovint
Especifiqueu, si us plau, el nom de les eines digitals que feu servir per a la comunicació Correu electrònic
Telegram
Butlletins
Videoconferència per a reunions/assembleas
Trello
Quines de les eines digitals següents feu servir per a la gestió interna de projectes i “backoffice”? Eina de bases de dades i seguiment de clients (CRM), Eines d’ofimàtica i compartició de documents al núvol, Facturació electrònica, Plataforma de compres, Sistema de gestió de processos per operacions, persones, comptabilitat, etc (ERP)
Respecte a aquestes eines, podeu especificar el nom de les més habituals que feu servir per a gestió interna i “backoffice”? Odoo
Katuma
Office suite (excel)
Heu implementat alguna d’aquestes mesures o infraestructures tecnològiques? Adopció de maquinari específic (ordinadors, servidors, etc), Adquisició de programari específic (eines d’oficina, tractament d’imatges, etc), Pagament de quotes per ús de programari al núvol, Allotjament web
Heu patit algun d’aquests tipus d’incidència en l’àmbit digital? Pesca o missatges electrònics fraudulents
Desenvolupament web Cap
Comunicació i màrqueting digital Menys de 1000 €
Gestió i protecció de dades Menys de 1000 €
Seguretat digital Menys de 1000 €
Formació en noves tecnologies Cap
Contractació persones amb perfil TIC Cap
Nou programari Menys de 1000 €
Serveis al núvol Cap
Quins aspectes o àrees de la vostra organització es realitzen mitjançant eines digitals? Gestió interna (comptabilitat, documentació digitalitzada, etc), Organització de l’equip de treball (gestió de projectes, documents de treball compartits, reunions de treball virtual…), Coordinació amb altres empreses o organitzacions associades (partners), Venda o distribució de productes o serveis., Comunicació i màrqueting
Integreu o feu servir algun d’aquest tipus de plataformes digitals pel vostre model de negoci? E-commerce (tipus WooCommerce), ERP (Gestió comptable, logística, recursos humans, projectes, etc., tipus Odoo), Gestió de projectes (tipus Kanban, Trello, WeKan), Gestió de dades al núvol i oficina virtual (tipus SomNúvol, Pangea o Google Drive), Governança i/o processos participatius (tipus Mattermost, Decidim, Vocdoni o Loomio)
El vostre model de negoci depèn principalment d’una plataforma digital pròpia? No
Les eines que feu servir són de programari lliure? Parcialment
Si us plau podeu especificar el nom de les eines de programari lliure que feu servir?: Odoo
Quins tipus de llicència doneu principalment als continguts (pàgines web, documents, guies, recursos, etc.) que genereu en format digital? Sense llicència
Quines dades recopileu de les persones usuàries o clients? Recollim dades personals (nom i cognoms, edat, sexe, etc)
Comercialitzeu algunes d'aquestes dades, com a part del vostre model de negoci? No
Compartiu amb altres organitzacions o col·laboradores alguna de les dades generades amb la vostra activitat comercial digital?
Com compartiu les dades digitals que genereu? alguns dels nostres proveidors necessiten saber quines sòcies van demanar què, compartim dades de forma anonimatzada.
Estratègia de comunicació en canals digitals i posicionament de marca Tenim personal propi
Programació / disseny de la nostra web o plataforma Comptem amb freelance o proveïdora externa
Manteniment de continguts de la nostra web o plataforma Ho resolem com millor sabem
Difusió i comunicació per mitjà de xarxes socials Tenim personal propi
Anàlisi de dades de posicionament web, SEO i accions segons resultats Ningú s’encarrega
En els vostres continguts de comunicació i màrqueting es té en compte l'avaluació de la inclusivitat i l’equitat de gènere (llenguatge no sexista, agressions a la dignitat femenina, estereotips de gènere, etc)? S’aplica de manera habitual i integral
Guia d'estil per continguts Sí, ho apliquem amb perspectiva de gènere / no sexista
Manual de comunicació interna Sí, ho apliquem amb perspectiva de gènere / no sexista
Reunions específiques al respecte Sí, ho apliquem amb perspectiva de gènere / no sexista
Assessorament extern No ho apliquem
Compteu amb protocols per adreçar les violències masclistes digitals en els vostres canals de comunicació? No ho sé
Quin és el nombre total de persones treballadores de la vostra organització? 4
Quin és el percentatge aproximat d’aquestes persones treballadores en relació al gènere? Majoritàriament dones
Quina és la franja aproximada que configura la mitjana d’edat de les persones treballadores actualment? Entre 30-50 anys
Entre les persones treballadores de la vostra organització, hi ha persones immigrants o racialitzades?
Si us plau especifiqueu quantes 1
Entre les persones treballadores de la vostra organització, hi ha persones amb diversitat funcional? No ho sé
En cas de disposar d’un pla d'igualtat teniu alguna mesura lligada a la digitalització? Tenim pla d’igualtat que contempla mesures relacionades amb la digitalització.
Si us plau, indiqueu de quines mesures d’igualtat en relació a la digitalització: He seleccionat aquesta opció perquè m'ha semblat el més adient. N'estem treballant, i tindrem en compte que haurien d'haver mesures d'aquest tipus.
En el context de la vostra pàgina web, plataforma o app disposeu d'un codi de conducta o protocol envers discriminacions o violències de gènere? No ho sé
A l’hora d’escollir una proveïdora de productes o serveis digitals, afavoriu que siguin entitats de l’economia social i solidària o el procomú digital?
Si us plau indiqueu quines entitats Moltissimes... https://lafresca.eco/productes/ a nivell de producte aquests, i a nivell de serveis gairebé només comptem amb entitats ESS
A quines xarxes, espais o federacions de l’economia social i solidària esteu adherides, afiliades o en formeu part? InnoBA, Ateneu Cooperatiu del Vallès Oriental. Properament la XES i Fiare. Possiblement també Federació de Cooperatives de Consumidors i Usuaris.
Amb quines altres entitats de l’Economia Social i Solidària intercoopereu o heu intercooperat recentment?: Moltissimes. Altres coopes de consum, comunitats energètiques, RTV Cardedeu...
La vostra organització està implicada en alguna iniciativa (pròpia o compartida) per reduir la bretxa digital de gènere o altres eixos de discriminació enfront les TIC?
Si us plau especifiqueu quines iniciatives A la hora de demanar participació a enquestes digitals oferim la possibilitat de respondre presencialment amb el suport de una de les persones treballadores.
Apliqueu el teletreball? Sí, menys de la meitat de la jornada laboral
Més enllà del marc que estipula la llei (30% de la jornada, és a dir 2 dies en cas de jornada completa), en quines condicions es permet el teletreball? Per la funció que tenen 2 de les treballadores de cara al públic, el nombre d'hores que es pot fer de manera remota és reduida.
Quines eines us han estat particularment útils a l’hora d’implementar el teletreball? ERP online, documents al núvol...
Quins aspectes us suposen reptes en relació al teletreball actualment? Traçabilitat del temps de treball, Problemes per desconnectar de la feina fora de l'horari laboral
Respecte als reptes del teletreball que indiqueu, com els heu resolt o creieu que es podrien adreçar? Afinant la definició de les tasques i limitant les hores extres que es poden fer amb compensació, per desincentivar fer-ne de més.
Proporcioneu addicionalment a les persones treballadores altres mesures de suport o ajudes específiques per a la cura de nenes i nens o de familiars dependents? No
Si us plau especifiqueu
Com esteu experimentant vosaltres la digitalització en relació a l’ESS en el seu conjunt? Sabem que cal “posar-nos les piles” i treballar per adaptar-nos als canvis digitals constants
En relació a les TIC, quins efectes significatius creieu que implica la digitalització d’organitzacions ESS com la vostra? Millora de processos d'equips i persones treballadores, Increment de vendes i/o volum de mercat, Manca de personal qualificat digitalment i alhora coneixedor de la cultura de treball de l’ESS, Permet innovar i créixer com a organització
Amb quina d’aquestes dues afirmacions us sentiu més identificades? La digitalització pot ajudar a reforçar i fer escalar l’ESS en el seu conjunt
Acompanyament o formacions d’ateneus cooperatius L'hem fet servir
Acompanyament o formacions de Torre Jussana El coneixem però no l'hem fet servir
Acompanyament o formacions de Barcelona Activa L'hem fet servir
Altres empreses o entitats a través del programa MatchImpulsa El coneixem però no l'hem fet servir
Incubadores o programes d'acceleració El coneixem però no l'hem fet servir
Altres serveis o ajuts L'hem fet servir
Si us plau, podeu indicar el nom concret del servei de suport o formació que heu fet servir com indiqueu amunt? Ateneu Cooperatiu del Vallès Oriental: servei d'assessorament
Barcelona Activa: SAESS
Altres serveis o ajuts: Singulars de la gene, subvenció de l'ajuntament local, i d'altres.
Subvenció “Enfortim l’ESS” El coneixem però no l'hem fet servir
Subvenció “Impulsem el que fas” El coneixem però no l'hem fet servir
Kit Digital per a PIMES El coneixem però no l'hem fet servir
Projectes Singulars L'hem fet servir
Altres ajuts de l’Ajuntament de Barcelona a la digitalització El coneixem però no l'hem fet servir
Ajuts de la Generalitat de Catalunya a la digitalització No el coneixiem
Altres ajuts (locals, estatals o europeus) L'hem fet servir
Si us plau, podeu indicar el nom concret de l’ajut o ajuts que heu rebut com indiqueu amunt? Singulars de la gene, subvenció de l'ajuntament local, i d'altres.
Quins altres recursos de suport per part de l’administració pública creieu que us podrien ser útils? Anem bé.