digitESSt Enviat!

Número d'enviament: 492
Identificador d'enviament: 487
Submission UUID: 3d7bf9e5-aee7-419d-9c3e-965af18a00a2
Submission URI: /ca/digitest

Created: ds., 11/05/2024 - 23:26
Completed: dg., 12/05/2024 - 20:30
Canviat: dg., 12/05/2024 - 20:30

Remote IP address: 80.102.141.150
Language: Catalan

Is draft: No
Pàgina actual: Completat
Webform: digitESSt
Accepto les Polítiques de participació Yes
Accepto que algunes dades de la meva organització (nom, codi postal, forma jurídica, data de constitució, àrea d'activitat, sector econòmic i adreça URL) apareguin al directori Matchimpulsa Yes
Nom de l’organització: DRACCOO Cooperativa de Diseño Digital
Any de creació: 2024
Pàgina web: https://www.draccoo.es
CIF de l'empresa (o persona autònoma): F1641149
Codi postal de la seu principal de l’organització: 08014
Correu de contacte de l’organització: gerencia@draccoo.es
Quin és el teu rol o posició actual dins l’organització? Presidente del Consell de Rector
Quina és la forma jurídica de la vostra organització? Cooperativa
Indiqueu si us plau quin tipus de cooperativa De treball associat
A quin àmbit pertany l'organització pel seu tipus principal d'activitat? Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC)
Quin tipus de serveis o productes TIC oferiu? Ambdues alhora
Indiqueu quines han sigut fins a data d’avui les fonts d’ingressos i finançament principals de la vostra activitat econòmica Comercialització de marques, Fons públics en subvencions, Premi en metàl·lic, Publicitat, Quotes dels socis i sòcies, Venda de béns o serveis, Venda de marxandatge
Compteu o heu comptat amb algunes d’aquestes vies digitals d’ingressos o finançament? Cap de les esmentades
De les vies d’ingressos o finançament indicades en les preguntes anteriors que no apliqueu, amb quines us interessa comptar en un futur? Como somos una cooperativa en constitución queremos micro financiación, venta de productos online, cuotas por acceso a servicios a través de una web o plataforma, cuotas por interacciones entre miembros de la comunidad mediadas por el intercambio económico.
Respecte a la viabilitat econòmica del vostre projecte, feu seguiment del seu model de sostenibilitat a partir de la concreció d’indicadors econòmics?
El seguiment d'aquests indicadors el feu amb algun programari concret?
Si us plau especifiqueu
Quin va ser el vostre volum d'ingressos de l’any 2021? Menys de 10.000 €
Ús de l'ordinador i del sistema operatiu La tenim igualitàriament
Navegació i comunicació a Internet La tenim igualitàriament
Cerca, gestió i anàlisi de la informació digital La tenim igualitàriament
Tractament de la informació escrita (editors de textos com Word o Writer) La tenim igualitàriament
Tractament de la informació gràfica i audiovisual La tenim igualitàriament
Tractament i processament de les dades (fulles de càlcul com Calc o Excel, bases de dades) La tenim igualitàriament
Anàlisi i visualització de dades (com Data Studio, Grafana o Tableau) La tenim igualitàriament
Presentació de continguts (Impress, Powerpoint o similar) La tenim igualitàriament
Comunicació i col·laboració en línia La tenim igualitàriament
Creació de continguts audiovisuals La tenim igualitàriament
Creació o manteniment de codi i programari La tenim igualitàriament
Protecció de sistemes, dispositius i dades digitals La tenim igualitàriament
Quins d’aquests perfils tecnològics i digitals formen part del vostre equip o equips de treball? Agent d'atenció a la persona usuària, Analista de sistemes, Community manager, Especialista de mitjans digitals, Gestor/a de projectes i serveis, Programador/a, Responsable de qualitat, Master en Comunicación y diseño Publicitario, Administrador especialista en Cooperativas de CENECOOP, RL. ( Centro Nacional de Estudios Cooperativos en Costa Rica), Publicista, Diseñador 3D, Frontend y Bakend
Quina és la distribució de gènere en els perfils tecnològics o digitals que heu indicat tenir? Equilibri entre homes i dones
Correu electrònic Constantment
Missatgeria instantània (tipus Telegram, Signal, Whatsapp, Zulip o similar) Constantment
Vídeo conferència Constantment
Eines de comunicació en equip (Kanban, Trello, Nextcloud-Deck, Slack, Mattermost o similar)
Listes de correu / butlletins digitals Constantment
Especifiqueu, si us plau, el nom de les eines digitals que feu servir per a la comunicació
Quines de les eines digitals següents feu servir per a la gestió interna de projectes i “backoffice”? Eina de bases de dades i seguiment de clients (CRM), Eina de gestió de comptabilitat, Eines d’ofimàtica i compartició de documents al núvol, Facturació electrònica, Plataforma de compres, Plataforma de recursos humans, Sistema de gestió de processos per operacions, persones, comptabilitat, etc (ERP)
Respecte a aquestes eines, podeu especificar el nom de les més habituals que feu servir per a gestió interna i “backoffice”?
Heu implementat alguna d’aquestes mesures o infraestructures tecnològiques? Adopció de maquinari específic (ordinadors, servidors, etc), Adquisició de programari específic (eines d’oficina, tractament d’imatges, etc), Serveis d'allotjament de dades, Allotjament web
Heu patit algun d’aquests tipus d’incidència en l’àmbit digital? Cap, que tinguem constància
Desenvolupament web Menys de 1000 €
Comunicació i màrqueting digital Menys de 1000 €
Gestió i protecció de dades Menys de 1000 €
Seguretat digital Menys de 1000 €
Formació en noves tecnologies Menys de 1000 €
Contractació persones amb perfil TIC Cap
Nou programari 1001 - 10.000 €
Serveis al núvol Menys de 1000 €
Quins aspectes o àrees de la vostra organització es realitzen mitjançant eines digitals? Gestió interna (comptabilitat, documentació digitalitzada, etc), Organització de l’equip de treball (gestió de projectes, documents de treball compartits, reunions de treball virtual…), Coordinació amb altres empreses o organitzacions associades (partners), Venda o distribució de productes o serveis., Comunicació i màrqueting
Integreu o feu servir algun d’aquest tipus de plataformes digitals pel vostre model de negoci? E-commerce (tipus WooCommerce), ERP (Gestió comptable, logística, recursos humans, projectes, etc., tipus Odoo), Gestió de continguts (tipus Wordpress), Gestió de dades al núvol i oficina virtual (tipus SomNúvol, Pangea o Google Drive)
El vostre model de negoci depèn principalment d’una plataforma digital pròpia?
Quin tipus d’interacció afavoreix la plataforma principal que articula el vostre model de negoci? Facilita una relació igualitària entre les persones usuàries de la plataforma ja siguin productores o consumidores (“consumidora a consumidora”)., Facilita productes o serveis a clients o sòcies (“empresa a consumidores“)., Facilita les relacions comercials amb altres empreses i entitats (“empresa a empresa”)., Facilita la provisió de productes o serveis orientats a l’administració pública (“empresa a govern”).
Les eines que feu servir són de programari lliure? Parcialment
Si us plau podeu especificar el nom de les eines de programari lliure que feu servir?: Google, WordPress, Woocommerce,
Quins tipus de llicència doneu principalment als continguts (pàgines web, documents, guies, recursos, etc.) que genereu en format digital? Creative Commons o altre llicència oberta, Copyright
Quines dades recopileu de les persones usuàries o clients? Recollim dades personals (nom i cognoms, edat, sexe, etc), Recopilem metadades (paraules clau, localització, etc), No recollim dades més enllà de les que marca la legislació
Comercialitzeu algunes d'aquestes dades, com a part del vostre model de negoci? No
Compartiu amb altres organitzacions o col·laboradores alguna de les dades generades amb la vostra activitat comercial digital? No ho sé
Estratègia de comunicació en canals digitals i posicionament de marca Tenim personal propi
Programació / disseny de la nostra web o plataforma Tenim personal propi
Manteniment de continguts de la nostra web o plataforma Tenim personal propi
Difusió i comunicació per mitjà de xarxes socials Tenim personal propi
Anàlisi de dades de posicionament web, SEO i accions segons resultats Tenim personal propi
En els vostres continguts de comunicació i màrqueting es té en compte l'avaluació de la inclusivitat i l’equitat de gènere (llenguatge no sexista, agressions a la dignitat femenina, estereotips de gènere, etc)? S’aplica de manera habitual i integral
Guia d'estil per continguts Sí, ho apliquem amb perspectiva de gènere / no sexista
Manual de comunicació interna Sí, ho apliquem amb perspectiva de gènere / no sexista
Reunions específiques al respecte Sí, ho apliquem amb perspectiva de gènere / no sexista
Assessorament extern Sí, ho apliquem amb perspectiva de gènere / no sexista
Compteu amb protocols per adreçar les violències masclistes digitals en els vostres canals de comunicació?
Si us plau, indiqueu si els protocols consideren les següents qüestions Discriminació per orientació o identitat sexual, Discriminació per expressió de gènere o característiques sexuals, Explicacions condescendents, Paternalisme, Menyspreu a opinions, Qüestionament de tasques i capacitats, Comentaris sobre l’aspecte físic, sexistes i de caràcter sexual, Contacte i/o apropament no sol·licitat, Assetjament dins o fora de la feina, Rebre continguts digitals de caire sexual
Quin és el nombre total de persones treballadores de la vostra organització? 2
Quin és el percentatge aproximat d’aquestes persones treballadores en relació al gènere? Un nombre similar d'homes i dones
Quina és la franja aproximada que configura la mitjana d’edat de les persones treballadores actualment? Entre 30-50 anys
Entre les persones treballadores de la vostra organització, hi ha persones immigrants o racialitzades?
Si us plau especifiqueu quantes 2
Entre les persones treballadores de la vostra organització, hi ha persones amb diversitat funcional? No
En cas de disposar d’un pla d'igualtat teniu alguna mesura lligada a la digitalització? Tenim pla d’igualtat que contempla mesures relacionades amb la digitalització.
Si us plau, indiqueu de quines mesures d’igualtat en relació a la digitalització: En nuestra política promueve la economía feminista, equidad de género y una distribución equitativa de tareas.
1) El ingresos de nuevos socios se le da preferencia a las mujeres.
2)Distribución equitativa de tareas: Se fomentará la rotación de roles y la participación activa de todos en diferentes áreas de trabajo, evitando la asignación estereotipada de tareas según el género.
3)Comunicación no sexista: Se adoptará una comunicación inclusiva y no sexista en todos los ámbitos, se evitarán estereotipos y discriminaciones de género.
4)Equidad salarial: Se establecerá una política de equidad salarial, que las remuneraciones sean justas y no existan diferencias basadas en el género
En el context de la vostra pàgina web, plataforma o app disposeu d'un codi de conducta o protocol envers discriminacions o violències de gènere?
Si us plau faciliteu l’enllaç https://draccoo.es/codigo-de-conducta-draccoo/
A l’hora d’escollir una proveïdora de productes o serveis digitals, afavoriu que siguin entitats de l’economia social i solidària o el procomú digital? No ho sé
A quines xarxes, espais o federacions de l’economia social i solidària esteu adherides, afiliades o en formeu part? Estratègia ESS2030, Coòpolis, Asociación de Migración de Economía Social Solidaria (MigrESS) y el Circulo de Migración
Amb quines altres entitats de l’Economia Social i Solidària intercoopereu o heu intercooperat recentment?: Asociación de Migración de Economía Social Solidaria (MigrESS) y el Circulo de Migración
La vostra organització està implicada en alguna iniciativa (pròpia o compartida) per reduir la bretxa digital de gènere o altres eixos de discriminació enfront les TIC?
Si us plau especifiqueu quines iniciatives En Draccoo, estamos comprometidos con la reducción de la brecha digital de género y la lucha contra cualquier forma de discriminación en el ámbito de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC). Algunas de nuestras iniciativas incluyen:

Programas de Formación Inclusiva: Ofrecemos capacitación en TIC de manera inclusiva, asegurándonos de que todas las personas, independientemente de su género o antecedentes, tengan acceso a oportunidades de aprendizaje.

Promoción de la Participación Femenina: Fomentamos la participación activa de mujeres en eventos, talleres y proyectos relacionados con las TIC. Buscamos crear un entorno donde las mujeres se sientan empoderadas y valoradas.

Políticas de Contratación Equitativa: En nuestras políticas de contratación, evitamos cualquier forma de discriminación. Valoramos la experiencia y habilidades de cada candidato de manera justa, sin importar su género.

Sensibilización y Educación: Realizamos campañas de sensibilización sobre la importancia de la igualdad de género en el ámbito tecnológico. También educamos a nuestros miembros sobre la diversidad y la necesidad de superar estereotipos.

Colaboración con Otras Entidades: Trabajamos en alianza con organizaciones que comparten nuestros objetivos. Juntos, buscamos crear un ecosistema más inclusivo y diverso en el mundo digital.

Estamos comprometidos con la construcción de un futuro más igualitario y justo en el ámbito de las TIC. Siempre estamos abiertos a nuevas ideas y colaboraciones para lograr este objetivo
Apliqueu el teletreball? Excepcionalment
Més enllà del marc que estipula la llei (30% de la jornada, és a dir 2 dies en cas de jornada completa), en quines condicions es permet el teletreball? Per a totes les persones treballadores
Quines eines us han estat particularment útils a l’hora d’implementar el teletreball? Anydesk, Teams, Discord, WhatsApp, Drive, Mega
Quins aspectes us suposen reptes en relació al teletreball actualment? Efectivitat de les reunions, Problemes tècnics i/o informàtics, Interrupcions per temes personals o domèstics, Problemes per desconnectar de la feina fora de l'horari laboral
Respecte als reptes del teletreball que indiqueu, com els heu resolt o creieu que es podrien adreçar? 1-Efectividad de las Reuniones:
Agendas Claras: Antes de cada reunión, establece una agenda clara con los temas a tratar. Esto ayuda a mantener el enfoque y a aprovechar mejor el tiempo.
Participación Activa: Anima a los participantes a contribuir y compartir sus ideas. Fomenta la participación activa y evita que las reuniones se conviertan en monólogos.

2-Problemas Técnicos e Informáticos:
Soporte Técnico: Proporciona acceso a un equipo de soporte técnico para resolver problemas rápidamente. Esto incluye asistencia con software, hardware y conexiones a Internet (Gestionado por uno de los trabajadores asociados).
Actualizaciones y Mantenimiento: Realiza actualizaciones regulares de software y hardware para evitar problemas técnicos. También es importante mantener los sistemas seguros (Gestionado por uno de los trabajadores asociados).

3-Interrupciones por Temas Personales o Domésticos:
Establece Límites: Comunica claramente tus horarios de trabajo a las personas en tu entorno. Establece límites para minimizar las interrupciones durante las horas laborales.
Espacio de Trabajo Designado: Crea un espacio de trabajo separado en tu hogar para minimizar las distracciones. Esto ayuda a mantener la concentración.

4-Problemas para Desconectar del Trabajo Fuera del Horario Laboral:
Horarios Definidos: Establece horarios de trabajo específicos y respétalos. Apaga las notificaciones fuera de ese horario para desconectar realmente.
Rutinas de Cierre: Al final del día laboral, cierra tu computadora y realiza una rutina de cierre para cambiar mentalmente hacia el tiempo libre.
Proporcioneu addicionalment a les persones treballadores altres mesures de suport o ajudes específiques per a la cura de nenes i nens o de familiars dependents? No
Si us plau especifiqueu
Com esteu experimentant vosaltres la digitalització en relació a l’ESS en el seu conjunt? En haver ja desenvolupat el projecte dins de l'àmbit digital, evolucionem de manera natural i sense problemes en aquest context
En relació a les TIC, quins efectes significatius creieu que implica la digitalització d’organitzacions ESS com la vostra? Millora de processos d'equips i persones treballadores, Ampliació de la sostenibilitat econòmica, Increment de vendes i/o volum de mercat, Increments de desigualtats de gènere, edat o d’altre tipus en equips, Creació de noves dinàmiques de difusió i per comunitats, Permet una internacionalització i augment de possibles clients, Facilita federar-se amb altres entitats o iniciatives, Permet innovar i créixer com a organització
Amb quina d’aquestes dues afirmacions us sentiu més identificades? La digitalització pot ajudar a reforçar i fer escalar l’ESS en el seu conjunt
Acompanyament o formacions d’ateneus cooperatius L'hem fet servir
Acompanyament o formacions de Torre Jussana No el coneixiem
Acompanyament o formacions de Barcelona Activa L'hem fet servir
Altres empreses o entitats a través del programa MatchImpulsa L'hem fet servir
Incubadores o programes d'acceleració El coneixem però no l'hem fet servir
Altres serveis o ajuts No el coneixiem
Si us plau, podeu indicar el nom concret del servei de suport o formació que heu fet servir com indiqueu amunt? FORMACIÓN Ateneu Coopolis, Circle Migració y MIGRESS
Diseñar proyectos y conseguir financiación pública por nuestros proyectos - Una introducción

Contabilidad analítica: ¿qué es y cómo aplicarla?

Las CAF: una alternativa financiera para nuestras iniciativas de ESS

IV Feria solidaria Migrante y diversa

Formación en Profesorado FP

Ciclo Formativo: Gestión, Autogestión y Acceso a Recursos en la ESS

Autoorganización migrante, derechos laborales y ESS

Migrar con la experiencia cooperativa encima

Trámites registrales telemáticos en el Registro de Cooperativas

Marketing online - ecommerce y transformación digital

Talleres cooperativos enero (PRESENCIAL)

Cooperativas de Iniciativa Social

Los Fondos Europeos: funcionamiento general y programas

El ABC del cooperativismo y el ESS

Fondo de financiación para la creación y sostenibilidad de proyectos de ESS

Sesión formativa sobre subvenciones (convocatoria Aj. BCN

Mediación y organización sistémica en las organizaciones

Impulso de nuevas cooperativas de vivienda en Barcelona

Encuentro cooperativos migrantes

Gestión administrativa y societaria de nuestra cooperativa

Formación para entidades - Claves para Presentar procedimientos de Acol

Mediación y organización sistémica en las organizaciones

Estrategia de Marketing para proyectos que se inician en la ESS

Ciclo Formativo: Gestión, Autogestión y Acceso a Recursos en la ESS

Organización de talleres de sensibilización o dinamización destinados a personas emprendedoras interesadas en la fórmula cooperativa

Estrategias antirracistas: Buenas Prácticas de contratación en la ESS

Visita proyectos de vivienda cooperativa

Barcelona Activa

Ca N'Andalet - ¡Crea una estrategia de comunicación efectiva, óptima y viable!

WordPress e introducción a Google Analytics: cómo obtener y gestionar datos de uso

Adapta WordPress a la RGPD: protección de datos en tu web

MTC209 - Economía de plataformas digitales para el trabajo del futuro... ¿y del presente? (NUEVO)

Subvenció “Enfortim l’ESS” El coneixem però no l'hem fet servir
Subvenció “Impulsem el que fas” El coneixem però no l'hem fet servir
Kit Digital per a PIMES El coneixem però no l'hem fet servir
Projectes Singulars No el coneixiem
Altres ajuts de l’Ajuntament de Barcelona a la digitalització No el coneixiem
Ajuts de la Generalitat de Catalunya a la digitalització No el coneixiem
Altres ajuts (locals, estatals o europeus) No el coneixiem
Si us plau, podeu indicar el nom concret de l’ajut o ajuts que heu rebut com indiqueu amunt?
Quins altres recursos de suport per part de l’administració pública creieu que us podrien ser útils?