digitESSt Enviat!

Número d'enviament: 452
Identificador d'enviament: 447
Submission UUID: bccf7ef6-0c42-4f78-bc7d-2d2ab60a5645
Submission URI: /ca/digitest

Created: dt., 07/05/2024 - 09:04
Completed: dt., 07/05/2024 - 10:10
Canviat: dt., 07/05/2024 - 10:10

Remote IP address: 139.47.37.69
Language: Catalan

Is draft: No
Pàgina actual: Completat
Webform: digitESSt
Accepto les Polítiques de participació Yes
Accepto que algunes dades de la meva organització (nom, codi postal, forma jurídica, data de constitució, àrea d'activitat, sector econòmic i adreça URL) apareguin al directori Matchimpulsa No
Nom de l’organització: Associació Irídia Centre per la Defensa dels Drets Humans
Any de creació: 2015
Pàgina web: https://iridia.cat/
CIF de l'empresa (o persona autònoma): G66610882
Codi postal de la seu principal de l’organització: 08028
Correu de contacte de l’organització: info@iridia.cat
Quin és el teu rol o posició actual dins l’organització? gerència
Quina és la forma jurídica de la vostra organització? Associació
A quin àmbit pertany l'organització pel seu tipus principal d'activitat? Serveis a persones
Quina és la vostra tipologia d'organització respecte a les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC)? Organització no especialitzada en TIC però amb persones treballadores, departament o àrea TIC
Indiqueu quines han sigut fins a data d’avui les fonts d’ingressos i finançament principals de la vostra activitat econòmica Crèdit bancari, Donacions dineràries voluntàries, Esdeveniments, Fons públics en subvencions, Prestació de serveis a l'administració pública (per licitació o concurs), Subproductes o béns/serveis derivats, Quotes dels socis i sòcies, Venda de béns o serveis
Compteu o heu comptat amb algunes d’aquestes vies digitals d’ingressos o finançament? Microfinançament (crowdfunding, crowdlending, matchfunding...), Quotes per accés a serveis a través d'una web o plataforma
De les vies d’ingressos o finançament indicades en les preguntes anteriors que no apliqueu, amb quines us interessa comptar en un futur? Venda de marxandatge en línia
Respecte a la viabilitat econòmica del vostre projecte, feu seguiment del seu model de sostenibilitat a partir de la concreció d’indicadors econòmics?
El seguiment d'aquests indicadors el feu amb algun programari concret?
Si us plau especifiqueu Excel, SinergiaCRM
Quin va ser el vostre volum d'ingressos de l’any 2021? 250.001-500.000 €
Ús de l'ordinador i del sistema operatiu La tenim igualitàriament
Navegació i comunicació a Internet La tenim igualitàriament
Cerca, gestió i anàlisi de la informació digital La tenim igualitàriament
Tractament de la informació escrita (editors de textos com Word o Writer) La tenim igualitàriament
Tractament de la informació gràfica i audiovisual La tenim igualitàriament
Tractament i processament de les dades (fulles de càlcul com Calc o Excel, bases de dades) La tenim, majoritàriament dones
Anàlisi i visualització de dades (com Data Studio, Grafana o Tableau) La tenim igualitàriament
Presentació de continguts (Impress, Powerpoint o similar) La tenim, majoritàriament homes
Comunicació i col·laboració en línia La tenim igualitàriament
Creació de continguts audiovisuals La tenim, majoritàriament homes
Creació o manteniment de codi i programari La tenim igualitàriament
Protecció de sistemes, dispositius i dades digitals La tenim, majoritàriament dones
Quins d’aquests perfils tecnològics i digitals formen part del vostre equip o equips de treball? Administrador/a de bases de dades, Administrador/a de sistemes, Analista de sistemes, Arquitecte de sistemes, Especialista de mitjans digitals, Formador/a TIC, Gestor de comptes, Gestor/a de projectes i serveis, Responsable de seguretat TIC
Quina és la distribució de gènere en els perfils tecnològics o digitals que heu indicat tenir? Majoritàriament dones
Correu electrònic Constantment
Missatgeria instantània (tipus Telegram, Signal, Whatsapp, Zulip o similar) Constantment
Vídeo conferència Constantment
Eines de comunicació en equip (Kanban, Trello, Nextcloud-Deck, Slack, Mattermost o similar) De vegades
Listes de correu / butlletins digitals Constantment
Especifiqueu, si us plau, el nom de les eines digitals que feu servir per a la comunicació Protonmail, Signal, Jitsi (servidor de Greenhost), Asana (sistema trello), Riseup (llistes)
Quines de les eines digitals següents feu servir per a la gestió interna de projectes i “backoffice”? Eina de bases de dades i seguiment de clients (CRM), Eina de gestió de comptabilitat, Eines d’ofimàtica i compartició de documents al núvol, Sistema de gestió de processos per operacions, persones, comptabilitat, etc (ERP)
Respecte a aquestes eines, podeu especificar el nom de les més habituals que feu servir per a gestió interna i “backoffice”? Sinergia CRM, Base de dadades CRM pròpia, Contasol (software ERP de Delsol per comptabilitat), Excel (Microsoft), Libre Office Excel
Heu implementat alguna d’aquestes mesures o infraestructures tecnològiques? Adopció de maquinari específic (ordinadors, servidors, etc), Adquisició de programari específic (eines d’oficina, tractament d’imatges, etc), Serveis d'allotjament de dades, Allotjament web
Heu patit algun d’aquests tipus d’incidència en l’àmbit digital? Programa maliciós, Pesca o missatges electrònics fraudulents, Trencament de contrasenya
Desenvolupament web 1001 - 10.000 €
Comunicació i màrqueting digital 1001 - 10.000 €
Gestió i protecció de dades 10001 - 50.000 €
Seguretat digital 10001 - 50.000 €
Formació en noves tecnologies Menys de 1000 €
Contractació persones amb perfil TIC 10001 - 50.000 €
Nou programari Menys de 1000 €
Serveis al núvol Cap
Quins aspectes o àrees de la vostra organització es realitzen mitjançant eines digitals? Gestió interna (comptabilitat, documentació digitalitzada, etc), Organització de l’equip de treball (gestió de projectes, documents de treball compartits, reunions de treball virtual…), Coordinació amb altres empreses o organitzacions associades (partners), Venda o distribució de productes o serveis., Comunicació i màrqueting
Integreu o feu servir algun d’aquest tipus de plataformes digitals pel vostre model de negoci? ERP (Gestió comptable, logística, recursos humans, projectes, etc., tipus Odoo), Gestió de continguts (tipus Wordpress), Gestió de projectes (tipus Kanban, Trello, WeKan), Gestió de dades al núvol i oficina virtual (tipus SomNúvol, Pangea o Google Drive), Governança i/o processos participatius (tipus Mattermost, Decidim, Vocdoni o Loomio)
El vostre model de negoci depèn principalment d’una plataforma digital pròpia? No
Les eines que feu servir són de programari lliure? Parcialment
Si us plau podeu especificar el nom de les eines de programari lliure que feu servir?: Libre Office, Wordpress, Plugins de dades de Wordpress (com analitiques de trafic a la web), servidor Linux, SinergiaCRM, SinergiaDA, altres programes d'ordinador
Quins tipus de llicència doneu principalment als continguts (pàgines web, documents, guies, recursos, etc.) que genereu en format digital? Creative Commons o altre llicència oberta
Quines dades recopileu de les persones usuàries o clients? Recollim dades personals (nom i cognoms, edat, sexe, etc), No recollim dades més enllà de les que marca la legislació
Comercialitzeu algunes d'aquestes dades, com a part del vostre model de negoci? No
Compartiu amb altres organitzacions o col·laboradores alguna de les dades generades amb la vostra activitat comercial digital?
Com compartiu les dades digitals que genereu? Exportació de dades completes (bolcat de dades), API amb algunes restriccions
Estratègia de comunicació en canals digitals i posicionament de marca Tenim personal propi
Programació / disseny de la nostra web o plataforma Comptem amb freelance o proveïdora externa
Manteniment de continguts de la nostra web o plataforma Tenim personal propi
Difusió i comunicació per mitjà de xarxes socials Tenim personal propi
Anàlisi de dades de posicionament web, SEO i accions segons resultats Tenim personal propi
En els vostres continguts de comunicació i màrqueting es té en compte l'avaluació de la inclusivitat i l’equitat de gènere (llenguatge no sexista, agressions a la dignitat femenina, estereotips de gènere, etc)? S’aplica de manera habitual i integral
Guia d'estil per continguts Sí, ho apliquem amb perspectiva de gènere / no sexista
Manual de comunicació interna Sí, ho apliquem
Reunions específiques al respecte No ho apliquem
Assessorament extern Sí, ho apliquem
Compteu amb protocols per adreçar les violències masclistes digitals en els vostres canals de comunicació? No
Quin és el nombre total de persones treballadores de la vostra organització? 24
Quin és el percentatge aproximat d’aquestes persones treballadores en relació al gènere? Majoritàriament dones
Quina és la franja aproximada que configura la mitjana d’edat de les persones treballadores actualment? Entre 30-50 anys
Entre les persones treballadores de la vostra organització, hi ha persones immigrants o racialitzades?
Si us plau especifiqueu quantes 1
Entre les persones treballadores de la vostra organització, hi ha persones amb diversitat funcional? No
En cas de disposar d’un pla d'igualtat teniu alguna mesura lligada a la digitalització? No tenim pla d'igualtat
En el context de la vostra pàgina web, plataforma o app disposeu d'un codi de conducta o protocol envers discriminacions o violències de gènere?
Si us plau faciliteu l’enllaç https://iridia.cat/avis-legal/
A l’hora d’escollir una proveïdora de productes o serveis digitals, afavoriu que siguin entitats de l’economia social i solidària o el procomú digital?
Si us plau indiqueu quines entitats Sinergia CRM, Jamgo, Posant en Comú
A quines xarxes, espais o federacions de l’economia social i solidària esteu adherides, afiliades o en formeu part?
Amb quines altres entitats de l’Economia Social i Solidària intercoopereu o heu intercooperat recentment?: La Comunal, Quesoni, La Directa, COS, LaFede.cat, Associació Novact, SOS Racisme, Tanquem els CIEs, Ateneu de Memòria Popular, Aula d'Idiomes
La vostra organització està implicada en alguna iniciativa (pròpia o compartida) per reduir la bretxa digital de gènere o altres eixos de discriminació enfront les TIC? No
Apliqueu el teletreball? Sí, menys de la meitat de la jornada laboral
Més enllà del marc que estipula la llei (30% de la jornada, és a dir 2 dies en cas de jornada completa), en quines condicions es permet el teletreball? Amb un percentatge fix de temps, en relació a les hores de treball totals, Pot variar en funció de la tasca de la persona
Quines eines us han estat particularment útils a l’hora d’implementar el teletreball? VPN, Jitsi (videotrucada), documents col·laboratius pròpis de l'entitat (no núvol)
Quins aspectes us suposen reptes en relació al teletreball actualment?
Respecte als reptes del teletreball que indiqueu, com els heu resolt o creieu que es podrien adreçar?
Proporcioneu addicionalment a les persones treballadores altres mesures de suport o ajudes específiques per a la cura de nenes i nens o de familiars dependents?
Si us plau especifiqueu
Com esteu experimentant vosaltres la digitalització en relació a l’ESS en el seu conjunt? En haver ja desenvolupat el projecte dins de l'àmbit digital, evolucionem de manera natural i sense problemes en aquest context
En relació a les TIC, quins efectes significatius creieu que implica la digitalització d’organitzacions ESS com la vostra? Millora de processos d'equips i persones treballadores, Ampliació de la sostenibilitat econòmica, Increment de vendes i/o volum de mercat, Creació de noves dinàmiques de difusió i per comunitats, Permet una internacionalització i augment de possibles clients, Permet innovar i créixer com a organització
Amb quina d’aquestes dues afirmacions us sentiu més identificades? La digitalització pot ajudar a reforçar i fer escalar l’ESS en el seu conjunt
Acompanyament o formacions d’ateneus cooperatius No el coneixiem
Acompanyament o formacions de Torre Jussana El coneixem però no l'hem fet servir
Acompanyament o formacions de Barcelona Activa El coneixem però no l'hem fet servir
Altres empreses o entitats a través del programa MatchImpulsa No el coneixiem
Incubadores o programes d'acceleració El coneixem però no l'hem fet servir
Altres serveis o ajuts El coneixem però no l'hem fet servir
Subvenció “Enfortim l’ESS” L'hem fet servir
Subvenció “Impulsem el que fas” El coneixem però no l'hem fet servir
Kit Digital per a PIMES El coneixem però no l'hem fet servir
Projectes Singulars L'hem fet servir
Altres ajuts de l’Ajuntament de Barcelona a la digitalització L'hem fet servir
Ajuts de la Generalitat de Catalunya a la digitalització El coneixem però no l'hem fet servir
Altres ajuts (locals, estatals o europeus) L'hem fet servir
Si us plau, podeu indicar el nom concret de l’ajut o ajuts que heu rebut com indiqueu amunt? Ajut de l'Ajuntament de Barcelona per la reactivació d'establiments d'economia local a la ciutat de Barcelona (2021)
Subvenció per la modernització de les entitats del Tercer Sector amb fons europeus del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia, del Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030 (2023)
Quins altres recursos de suport per part de l’administració pública creieu que us podrien ser útils? Més ajuts de dotació de més de 50.000 i amb possiblitat de compra de bens d'immobilitzat