digitESSt Enviat!

Número d'enviament: 276
Identificador d'enviament: 260
Submission UUID: 72922e5b-c45b-47fc-9bef-32c5d0224556
Submission URI: /ca/digitest

Created: dj., 02/02/2023 - 16:53
Completed: dj., 02/02/2023 - 17:51
Canviat: dj., 02/02/2023 - 17:51

Remote IP address: 2.139.255.180
Enviat per: Escoltes Catalans
Language: Catalan

Is draft: No
Pàgina actual: Completat
Webform: digitESSt
Accepto les Polítiques de participació Yes
Accepto que algunes dades de la meva organització (nom, codi postal, forma jurídica, data de constitució, àrea d'activitat, sector econòmic i adreça URL) apareguin al directori Matchimpulsa Yes
Nom de l’organització: Escoltes Catalans
Any de creació: 1974
Pàgina web: https://www.escoltes.org/
CIF de l'empresa (o persona autònoma): G-08983199
Codi postal de la seu principal de l’organització: 08003
Correu de contacte de l’organització: ec@escoltes.org
Quin és el teu rol o posició actual dins l’organització? Tècnica de projectes educatius
Quina és la forma jurídica de la vostra organització? Associació
A quin àmbit pertany l'organització pel seu tipus principal d'activitat? Educació, Joventut
Indiqueu quines han sigut fins a data d’avui les fonts d’ingressos i finançament principals de la vostra activitat econòmica Donacions dineràries voluntàries, Fons públics en subvencions, Quotes dels socis i sòcies
Compteu o heu comptat amb algunes d’aquestes vies digitals d’ingressos o finançament? Cap de les esmentades
De les vies d’ingressos o finançament indicades en les preguntes anteriors que no apliqueu, amb quines us interessa comptar en un futur? -Microfinançament
Respecte a la viabilitat econòmica del vostre projecte, feu seguiment del seu model de sostenibilitat a partir de la concreció d’indicadors econòmics?
El seguiment d'aquests indicadors el feu amb algun programari concret?
Si us plau especifiqueu Ho desconec
Quin va ser el vostre volum d'ingressos de l’any 2021? 250.001-500.000 €
Ús de l'ordinador i del sistema operatiu La tenim igualitàriament
Navegació i comunicació a Internet La tenim igualitàriament
Cerca, gestió i anàlisi de la informació digital La tenim igualitàriament
Tractament de la informació escrita (editors de textos com Word o Writer) La tenim igualitàriament
Tractament de la informació gràfica i audiovisual La tenim, majoritàriament dones
Tractament i processament de les dades (fulles de càlcul com Calc o Excel, bases de dades) La tenim igualitàriament
Anàlisi i visualització de dades (com Data Studio, Grafana o Tableau) No la tenim però ens aniria bé
Presentació de continguts (Impress, Powerpoint o similar) La tenim igualitàriament
Comunicació i col·laboració en línia La tenim igualitàriament
Creació de continguts audiovisuals La tenim, majoritàriament dones
Creació o manteniment de codi i programari No la tenim però ens aniria bé
Protecció de sistemes, dispositius i dades digitals No la tenim però ens aniria bé
Quins d’aquests perfils tecnològics i digitals formen part del vostre equip o equips de treball? Agent d'atenció a la persona usuària, Administrador/a de bases de dades, Community manager, Gestor de comptes, Gestor/a de projectes i serveis, Cap de recursos humans, Comptable
Quina és la distribució de gènere en els perfils tecnològics o digitals que heu indicat tenir? Equilibri entre homes i dones
Correu electrònic Constantment
Missatgeria instantània (tipus Telegram, Signal, Whatsapp, Zulip o similar) Constantment
Vídeo conferència Sovint
Eines de comunicació en equip (Kanban, Trello, Nextcloud-Deck, Slack, Mattermost o similar) Mai
Listes de correu / butlletins digitals Constantment
Especifiqueu, si us plau, el nom de les eines digitals que feu servir per a la comunicació -Correu i llistes de correu: gmail (emmascarat en escoltes.org)
-Missatgeria: whatsapp
-Vídeo: zoom, google meet, jit.si
-Butlletí: mailchimp
Quines de les eines digitals següents feu servir per a la gestió interna de projectes i “backoffice”? Eina de bases de dades i seguiment de clients (CRM), Eina de gestió de comptabilitat, Eines d’ofimàtica i compartició de documents al núvol, Plataforma de compres
Respecte a aquestes eines, podeu especificar el nom de les més habituals que feu servir per a gestió interna i “backoffice”? -La introducció del CRM està actualment en procés.
-Eina digital per al cens, la nostra base de dades de persones voluntàries
-Eina "espai intern" a Decidim (participa.escoltes.org)
-Excels de comptabilitat i gestió de recursos econòmics
-Google Drive, google calendar, google forms...
-Compres online, segons proveïdors
-Eina ètica pilot de comptabilitat i "co-gestió" (amb els diferents agrupaments) per potenciar l'autonomia i facilitar el seguiment econòmic i comptable
Heu implementat alguna d’aquestes mesures o infraestructures tecnològiques? Adopció de maquinari específic (ordinadors, servidors, etc), Adquisició de programari específic (eines d’oficina, tractament d’imatges, etc), Serveis d'allotjament de dades, Allotjament web, Ho desconec
Heu patit algun d’aquests tipus d’incidència en l’àmbit digital? Pesca o missatges electrònics fraudulents, Trencament d'enllaços al Decidim
Desenvolupament web Menys de 1000 €
Comunicació i màrqueting digital 1001 - 10.000 €
Gestió i protecció de dades Menys de 1000 €
Seguretat digital Cap
Formació en noves tecnologies Cap
Contractació persones amb perfil TIC Menys de 1000 €
Nou programari Menys de 1000 €
Serveis al núvol 1001 - 10.000 €
Quins aspectes o àrees de la vostra organització es realitzen mitjançant eines digitals? Gestió interna (comptabilitat, documentació digitalitzada, etc), Organització de l’equip de treball (gestió de projectes, documents de treball compartits, reunions de treball virtual…), Coordinació amb altres empreses o organitzacions associades (partners), Comunicació i màrqueting
Integreu o feu servir algun d’aquest tipus de plataformes digitals pel vostre model de negoci? ERP (Gestió comptable, logística, recursos humans, projectes, etc., tipus Odoo), Gestió de continguts (tipus Wordpress), Gestió de dades al núvol i oficina virtual (tipus SomNúvol, Pangea o Google Drive), Governança i/o processos participatius (tipus Mattermost, Decidim, Vocdoni o Loomio), Xarxes socials (tw, ig, fb, l'in, yb)
El vostre model de negoci depèn principalment d’una plataforma digital pròpia? No
Les eines que feu servir són de programari lliure? Parcialment
Si us plau podeu especificar el nom de les eines de programari lliure que feu servir?: Ho son molt poques, principalment el Decidim.
Puntualment utilitzem Jotform, Jitsi.meet i alguna altra.
Quins tipus de llicència doneu principalment als continguts (pàgines web, documents, guies, recursos, etc.) que genereu en format digital? Depèn molt. Tenim un blog (wordpress) de domini públic, la web ho desconec, el Decidim és amb llicència oberta... Quan generem recursos intentem que siguin oberts.
Quines dades recopileu de les persones usuàries o clients? Recollim dades personals (nom i cognoms, edat, sexe, etc), Recopilem metadades (paraules clau, localització, etc)
Comercialitzeu algunes d'aquestes dades, com a part del vostre model de negoci? No
Compartiu amb altres organitzacions o col·laboradores alguna de les dades generades amb la vostra activitat comercial digital? No
Estratègia de comunicació en canals digitals i posicionament de marca Tenim personal propi
Programació / disseny de la nostra web o plataforma Comptem amb freelance o proveïdora externa
Manteniment de continguts de la nostra web o plataforma Comptem amb freelance o proveïdora externa
Difusió i comunicació per mitjà de xarxes socials Tenim personal propi
Anàlisi de dades de posicionament web, SEO i accions segons resultats Ningú s’encarrega
En els vostres continguts de comunicació i màrqueting es té en compte l'avaluació de la inclusivitat i l’equitat de gènere (llenguatge no sexista, agressions a la dignitat femenina, estereotips de gènere, etc)? S’aplica de manera habitual i integral
Guia d'estil per continguts Sí, ho apliquem
Manual de comunicació interna No ho apliquem
Reunions específiques al respecte Sí, ho apliquem
Assessorament extern Sí, ho apliquem
Compteu amb protocols per adreçar les violències masclistes digitals en els vostres canals de comunicació?
Si us plau, indiqueu si els protocols consideren les següents qüestions Discriminació per orientació o identitat sexual, Discriminació per expressió de gènere o característiques sexuals, Explicacions condescendents, Paternalisme, Menyspreu a opinions, Qüestionament de tasques i capacitats, Comentaris sobre l’aspecte físic, sexistes i de caràcter sexual, Contacte i/o apropament no sol·licitat, Assetjament dins o fora de la feina, Rebre continguts digitals de caire sexual, D'altres considerades al nostre Protocol, Protocol davant l'abús sexual infantil, i reglaments de règim intern
Quin és el nombre total de persones treballadores de la vostra organització? 9
Quin és el percentatge aproximat d’aquestes persones treballadores en relació al gènere? Un nombre similar d'homes i dones
Quina és la franja aproximada que configura la mitjana d’edat de les persones treballadores actualment? Menys 30 anys
Entre les persones treballadores de la vostra organització, hi ha persones immigrants o racialitzades? No
Entre les persones treballadores de la vostra organització, hi ha persones amb diversitat funcional? No
En cas de disposar d’un pla d'igualtat teniu alguna mesura lligada a la digitalització? Tenim pla d’igualtat que contempla mesures relacionades amb la digitalització.
Si us plau, indiqueu de quines mesures d’igualtat en relació a la digitalització: Violències virtuals (?)
En el context de la vostra pàgina web, plataforma o app disposeu d'un codi de conducta o protocol envers discriminacions o violències de gènere?
Si us plau faciliteu l’enllaç https://www.escoltes.org/noticies/presentem-el-protocol-per-a-la-prevencio-i-labordatge-de-les-violencies-masclistes-descoltes-catalans/
A l’hora d’escollir una proveïdora de productes o serveis digitals, afavoriu que siguin entitats de l’economia social i solidària o el procomú digital?
Si us plau indiqueu quines entitats A nivell digital ho tenim menys introduït (com hem dit, sobretot Decidim);

les entitats i plataformes amb qui ens relacionem sí que son del sector social i l'ESS.
A quines xarxes, espais o federacions de l’economia social i solidària esteu adherides, afiliades o en formeu part? Xarxa d'Economia Solidària (XES), Lafede.cat; FCEG; CJB; CNJC; Cens d'Entitats Ambientals / Consell per la Sostenibilitat.
Amb quines altres entitats de l’Economia Social i Solidària intercoopereu o heu intercooperat recentment?: Creación Positiva,
Obliqües,
Fundació Vicki Bernadet,
Decidim,
La Pera cooperativa,
Comuco,
i moltes altres.
La vostra organització està implicada en alguna iniciativa (pròpia o compartida) per reduir la bretxa digital de gènere o altres eixos de discriminació enfront les TIC? No
Apliqueu el teletreball? Sí, més de la meitat de la jornada laboral
Més enllà del marc que estipula la llei (30% de la jornada, és a dir 2 dies en cas de jornada completa), en quines condicions es permet el teletreball? Per a totes les persones treballadores
Quines eines us han estat particularment útils a l’hora d’implementar el teletreball? -Ordinadors propis de cada treballadora
Quins aspectes us suposen reptes en relació al teletreball actualment?
Respecte als reptes del teletreball que indiqueu, com els heu resolt o creieu que es podrien adreçar? No identifiquem cap repte actualment.
Proporcioneu addicionalment a les persones treballadores altres mesures de suport o ajudes específiques per a la cura de nenes i nens o de familiars dependents?
Si us plau especifiqueu
Com esteu experimentant vosaltres la digitalització en relació a l’ESS en el seu conjunt? Sabem que cal “posar-nos les piles” i treballar per adaptar-nos als canvis digitals constants
En relació a les TIC, quins efectes significatius creieu que implica la digitalització d’organitzacions ESS com la vostra? Ampliació de la sostenibilitat econòmica, Creació de noves dinàmiques de difusió i per comunitats, Incrementa la competència per part d’altres actors, Permet innovar i créixer com a organització, Coherència interna de les nostres pràctiques amb els valors que defensem; formar-nos; enxarxar-nos...
Amb quina d’aquestes dues afirmacions us sentiu més identificades? La digitalització pot ajudar a reforçar i fer escalar l’ESS en el seu conjunt
Acompanyament o formacions d’ateneus cooperatius No el coneixiem
Acompanyament o formacions de Torre Jussana El coneixem però no l'hem fet servir
Acompanyament o formacions de Barcelona Activa El coneixem però no l'hem fet servir
Altres empreses o entitats a través del programa MatchImpulsa No el coneixiem
Incubadores o programes d'acceleració No el coneixiem
Altres serveis o ajuts L'hem fet servir
Si us plau, podeu indicar el nom concret del servei de suport o formació que heu fet servir com indiqueu amunt? -Assessorament especialitzat (proveïdors concrets, demandes partint de necessitats concretes...)
-Grup de digitalització de Lafede.cat - hi estem en contacte.
-Altres formacions en digitalització, puntualment.
Subvenció “Enfortim l’ESS” L'hem fet servir
Subvenció “Impulsem el que fas” El coneixem però no l'hem fet servir
Kit Digital per a PIMES No el coneixiem
Projectes Singulars No el coneixiem
Altres ajuts de l’Ajuntament de Barcelona a la digitalització L'hem fet servir
Ajuts de la Generalitat de Catalunya a la digitalització No el coneixiem
Altres ajuts (locals, estatals o europeus) No el coneixiem
Si us plau, podeu indicar el nom concret de l’ajut o ajuts que heu rebut com indiqueu amunt? -ESS Ajuntament de Barcelona
-Línia Pa de les convocatòries de Districte i ciutat de l'Ajuntament de Barcelona
-Fons privats de l'Associació
Quins altres recursos de suport per part de l’administració pública creieu que us podrien ser útils? -Més formacions
-Més requisits/estímul (per exemple a través dels criteris/puntuació de les subvencions públiques) a la digitalització ètica per part de les entitats i les empreses finançades